Denne gangen er jeg syk!

Å være syk er plagsomt! 

 

For ikke så lenge siden fikk jeg "spysyken" uten å være syk. Jeg var helt frisk liksom, på alle måter, det var bare det at jeg spøy uten grunn. Og med uten grunn betyr det fremdeles at jeg ikke, på noen som helst måte, er gravid! 

Tidligere i uken greide jeg å låse en muskel i ryggen, som er så vondt at selv influensa noen ganger hadde vært mer fristende. Nå har jeg dratt på meg en teit forkjølelse. Og når man sjeldent er syk, på denne måten, så går jo kroppen nesten i koma når det først skjer. 

Kroppen verker, huden brenner, hodet eksploderer og hele ansiktet trykker på. Det er liksom ikke bare det at jeg er tett i nesen og at det trykker litt av det, det liksom trykker i hele ansiktet. Plagsomt som fy. 

Da er det ekstra kjipt å nyse, for da føles det ut som at hodet faktisk skal eksplodere. I tillegg gjør det ekstra vondt i kroppen som allerede verker mer enn absolutt nødvendig. Tenkt at en helt vanlig forkjølelse kan være så plagsom!


Denne blir godt brukt nå.

 

Men jeg er på beina. Jeg har veldig høy smerteterskel, så selv om jeg noen ganger sier at jeg er født i feil kjønn, så er jeg ikke så mann at jeg ligger for døden inne i sengen mens jeg driter på meg liksom, fordi jeg er "for syk" til å gå på do!

Det verste med å være forkjølet er faktisk det evige mye snørret man produserer. Jeg skjønner fortsatt ikke hvordan det er mulig å snørre så sykt mye. Mest irriterende er det når man er potte tett, men at snørret likevel finner veien ut. Hallo liksom!

Forkjølelse er ikke den mest flatterende siden ved folk, for å si det sånn. Andre mindre flatterende sider ved folk, da hovedsakelig jenter, har jeg skrevet om før, og det er faktisk verre enn snørr! Hvis du ikke trur meg kan du trykke her for å lese om det. 

Noen ting kan man ikke så mye for, slik som snørr, for det er jo bare noe som hører forkjølelsen til, dessverre. Men å kle seg på en litt delikat måte, da spesielt i en matbutikk, burde ikke være for mye for langt. Noen ganger kan man bli mørkredd av folk. 

 

Blir du et ekte mannfolk når du er syk? 

 

___________________________________________________________________________

#syk #forkjølet #snørr

___________________________________________________________________________

22 kommentarer

dvergpinschere i mitt hjerte

09.01.2016 kl.09:46

God bedring til deg! Jeg hadde høy smerteterskel før, men brukte opp terskelen! hihi. Jeg tøyde meg selv så langt at nå har jeg lav terskel. Før stod jeg på og brydde meg ikke om meg selv, og dermed sa kroppen i fra. Så pass på så du ikke brenner lyset i begge ender.. Ingen som takker deg når du, eller kroppen ikke orker mer.. Håper det går fort over, og la nå kroppen få hvile da.. ;-)

frodith

09.01.2016 kl.09:57

Jeg har vært mye mannfolk før meg sykdom...men nå gidder jeg ikke mer. Nå ser jeg at hvis jeg ER syk, bør jeg være hjemme, ikke smitte andre, OG ta den tiden og avslapningsperioden jeg trenger :-) GOd bedring <3

malinshjerte

09.01.2016 kl.11:24

Jeg er ikke mann i hvertfall, og det straffer seg for det er så sjeldent jeg blir syk at når jeg blir det så kommer det skikkelig. Men når man aldri legger seg ned så tar det jo så langt tid og bli frisk. :) God bedring til deg :)

Iselin Renée

09.01.2016 kl.11:38

God bedring!

Elin Slåen

09.01.2016 kl.12:55

dvergpinschere i mitt hjerte: Ja, man må så klart ta det med ro og lytte til kroppen, men en forkjølelse kan nesten ikke betegnes som syk altså (selv om kroppen nesten reagerer likt som ved influensa og den slags- ha ha), så da er jeg ikke sengeliggende liksom :) Jeg måtte jo være hjemme fra jobb i to dager når jeg spøy uten å være syk ellers, fordi folk er livredde for å bli smittet- veldig forståelig :) Men jeg blei i grunn ikke syk føre jeg kom på jobb, annet enn at jeg klødde i halsen og hadde vondt i ryggen fra tidligere :)

Elin Slåen

09.01.2016 kl.12:57

frodith: Veit ikke helt om jeg skjønte det første setningen din altså :)

Ja, det er viktig å hvile kroppen og ta det med ro når man er syk, men ved en helt vanlig forkjølelse gidder jeg ikke å gjøre meg selv sengeliggende altså. Skulle alle som fikk litt snørr i nesa legge seg ned for å "dø" så hadde ikke akkurat samfunnet gått rundt :P He he..

Takk <3

Elin Slåen

09.01.2016 kl.12:59

malinshjerte: Jeg har en forholdsvis rolig jobb og er ikke superakiv etter jobb heller, så jeg er ikke sånn at jeg sliter ut kroppen liksom :) Og som regel er jeg frisk i løpet av få dager- bank i bordet på at det er tilfelle nå også, for jeg orker ikke mere snørr :P ha ha..

Takk :)

Elin Slåen

09.01.2016 kl.12:59

Iselin Renée: Takk :)

frodith

09.01.2016 kl.14:32

Nei, nå skjønner jeg, fordi du mener motsatt akkurat på sykdom. Det jeg mente var at jeg var en råtass før når det gjaldt sykdom, gikk på jobb uansett, var aldri syk NOK til å kunne være hjemme, selv med 40 i feber omtrent.. Men det har endret seg ;-)

cuskima

09.01.2016 kl.15:43

Dere tar så feil fakta er at menn blir MYE sykere enn kvinner ved forskjølelse og influensa og derfor vi ler av dem for de syter og klager sånn---så egentlig blir du syk som en kjerring min venn :)

men som en annen nevnte du får ikkje diplom når kroppen svikter bare fordi du er tøff når du er syk. ER vi syk sier kroppen fra at vi trenger hvile -

Min smerteterskel var/er unormalt høy----etter operasjon når andre med lik operasjon gikk med morfinpumpe tok eg ikkje engang pinex....min morfinpumpe ble montert av og de kom og snakket med meg fra smerteklinikken for å fortelle eg ikkje ble narkoman av å få smertestillende. Neivel svarte eg,men dette er ikkje vondere enn mensen osv

Desverre måtte eg operer 4 ganger på 9 uker pga en liten feil og da får noen ganger kroppen litt traumer....så nå er eg oversensitiv i nervetrådene enkelte steder og dette er nok med på å trigge helvetesilden min...som eg nå har hatt 17 gangener

Ingen sier at du skal opereres,men har du vondt og er syk trenger du jo ikkje nett leke Jane og svinge fra lianene, bare gjør de tingene du må som lufte og mate hundene og sov og hvil mye.

Tilbake til hvorfor menn blir mye sykere enn oss så er det bevist at testosteron er en veldig dum ting når man er syk -det er noe med at du blir mer syk pga testosteronet-husker ikkje helt hvordan,men altså denne myten er bekreftet....de blir sykere.

God bedring <3<3<3

Elin Slåen

09.01.2016 kl.18:40

frodith: Har man en jobb der man jobber tett med kunder (eller sitter på fanget til kolleger) så bør man være mindre kritisk til det å holde seg hjemme :)

Elin Slåen

09.01.2016 kl.18:50

cuskima: Med andre ord så er jo det jeg sier riktig- hvis du leser den setningen igjen, så ser du det ;)

Det handler heller ikke om være tøff når man er syk- det er snakk om en forkjølelse- noe man nesten ikke kan kalle en sykdom en gang. Når snørr er den største plagen så er du ikke akkurat syk, syns du det? At kroppen verker har jo bare sammenheng med en allerede kronisk betennelse, som er der mer, eller mindre hele tiden. Skulle jeg ha tatt hensyn til den, fordi jeg har smerter så hadde jeg måtte blitt uføretrygdet, og det har jeg ingen planer om. Med andre ord- en forkjølelse er ikke ikke så ille at jeg må legge meg ned å "dø" liksom :)

Og jeg gjør sjeldent mer ting enn jeg absolutt må- lufter hunder, mater dyr, og rydder og vasker i leiligheten for alle sin, som i absolutt alle sin, trivsel ;) I dag tok jeg til og med en tur på apoteket for å hente siste rest av medisiner til Wolfgang- det er nødvendig det, selv om jeg helst skulle ha sluppet å sitte på apoteket med andre syklinger :P ha ha

Takk :)

karidansen

09.01.2016 kl.21:36

Jeg har ikke vært bort i at menn ligger i senga og dr.... på seg fordi om de er halvskrale....men at menn er VELDIG sjuke av forkjølelse og omgangssjuke....DET har jeg opplevd. God bedring!! :D

Elin Slåen

09.01.2016 kl.21:46

karidansen: Vel, true story det der altså :P ha ha..

Menn blir jo veldig syke- noen har jo til og med hjernesvulst hvis de har hodepine i mer enn én dag. Sånn er det jo bare ;) Takk- en forkjølelse går som regel fort over :) Det verste er jo bare alt det plagsomme snørret man produserer :P ha ha

cuskima

09.01.2016 kl.22:35

leste igjen og tolker nok like feil alikevel....du mener du ikkje er som menn og legger deg med litt snørr likssom ikkje sant?

Og da sier eg at menn blir mye sykere enn kvinner når de er forkjølet pga hormonene i kroppen ikkje fordi de har litt snørr,men fordi hvordan deres kropp reagerer på forkjølelse og influensa

Du vil jo på jobb selvom du spyr for du mener andre er pyser for at de kanskje skal bli smittet :P men poenget er jo ikkje at du er tøffere enn toget,men at det blir veldig dyrt om alle på jobb skal bli syk fordi du er tøff nok til å gå på jobb selvom du kan smitte dem.

At du har smerter og betennelser i kroppen og velger å leve med dem som du gjør er jo hvordan vi ulike takler og lever med våre greier alle samme som har kronisk sykdom.

Når eg leser det du svarer til andre så sier du du jo at menn er pyser når de er syke og det er sant,men det er ikkje deres feil det er slik kroppen deres er bygget opp.

Vi har et kromoson som gjør at vi lettere sparker i gang frisk prosessen,mens menn mangler denne og deres testosteron angriper kroppen og demper immunforsvaret

Så du er syk som en kjerring...du tåler alt :D:D:D:D:D

Eva

10.01.2016 kl.00:33

Jeg er syk selv akkurat nå. Og kjenner igjen følelsen. Jeg har min andre "influensa" på bare noen få måneder. Før det var det mange år siden sist. Og før i tiden, hadde jeg aldri feber. Og nå er jeg oppe i 40 i feber. Så klart jeg føler meg syk. Nesten som en mann ;)

I tillegg sliter jeg til vanlig med mye smerter inni kroppen. Og når man da legger til muskel og leddsmertene ved influensa, og all vondten ellers...ja, så har man det dritdårlig for å si det pent ;)

Men, jeg vet at jeg overlever. Og føler med deg kjære du :)

Masse masse god bedring til deg :) En 40 graders varm klem til deg <3

Elin Slåen

10.01.2016 kl.08:20

cuskima: Nei, fordi det det står er at "selv om jeg sier at jeg er født i feil kjønn....... så er jeg ikke der", med andre ord- jeg er ikke så syk.

Og nei, jeg sier ikke at folk er pyser fordi jeg ville på jobb når jeg spøy når jeg ikke var syk på noen som helst måte. Jeg kan ikke se et eneste sted jeg har sagt/skrevet det! Hadde satt pris på om du ikke tolket alt på din måte og tilga meg meninger jeg ikke har! Selv om jeg ikke legger meg ned for å "dø" når jeg er forkjølet betyr ikke det at jeg mener at alle som blir hjemme fra jobb når de er syke er pyser!

Ja, menn blir sykere, men det betyr ikke at de ligger for døden, noe noen av dem liker å påstå- slik som de som har hjernesvulst hvis de har hodepine i litt mer enn én dag. Jeg har sagt det før og jeg sier det igjen- det er lov å lese mer litt humor og overdrivelse. Det er ikke sånn at jeg har egnet et helt innlegg hvor jeg påstår at men ikke er syke.

Elin Slåen

10.01.2016 kl.08:39

Eva: Jeg er jo så heldig at når jeg først får feber så skal det så lite til føre jeg får over 40 i feber. Det er ingen god følelse og man skulle helst ha vært foruten. Heldigvis er det ikke så ofte jeg blir syk på den måten- når kroppen ikke er vane med en forkjølelse en gang, så er jo feber nesten døden liksom :)

Og bare for å poengtere- jeg sier ikke at jenter/kvinner/kjerringer (eller hva man nå vil kalle dem) ikke kan bli syke, eller at de blir sengeliggende når de er syke. Men det er en kjent sak at mannfolk blir sykere, og det er jo ingen ukjent sak at man tuller med de om det. Så jeg har full forståelse for at alle blir syke.

Jeg har kronisk betennelse i halve kroppen, i tillegg til vonde nakke- og ryggmuskler pga spenninger og slikt- det er så klart med på å bidra til at kroppen føler seg enda dårligere, selv om jeg egentlig ikke er såååå syk. Jeg er litt forkjølet liksom, hvor det kjipeste er alt det snørret som produseres :P

Takk! God bedring til deg også <3

cuskima

10.01.2016 kl.15:25

Hvis du føler deg fornærmet så var det ikkje meningen :/

Håper du snart er tilbake til god form og ryggen er igjen i superform :) nyt søndagen <3

Elin Slåen

10.01.2016 kl.16:51

cuskima: Nei, ikke akkurat fornærmet, men blir en smule lei av å bli "fortalt" hva jeg sier og mener når det ikke er tilfellet. Det er helt lov å si at formuleringen var vanskelig å forstå :)

Takk :) <3

cuskima

10.01.2016 kl.16:56

eg tolket det som du mente at du blir beskyldt for å være en mann til tider....og eg svarte du er syk som en kjerring fordi damer er sterkere enn menn var et komplement :D men men anyway

Elin Slåen

10.01.2016 kl.17:04

cuskima: :)

Skriv en ny kommentar

Elin Slåen

Elin Slåen

29, Lindesnes

Pinlig ærlig! Et bilde sier mer enn 1000 ord! En helt vanlig blogg, om helt vanlige ting. Det hender jeg glimter til. Jeg har i alle fall nok selvironi for de fleste, og jeg er flink til å overdrive, så man bør lese med en smule humor i det hele. Ikke fordi jeg er så grusomt morsom, i følge noen, men fordi man får det mer gøy selv. Alle bilder på bloggen er tatt av meg med mindre noe annet er oppgitt. Det er ikke lov til å kopiere tekst og bilder uten tillatelse. Det er fult lovlig å dele innleggene mine, men å kopiere innholdet for å gjøre det til "sitt eget" er fy fy! De som kopierer tekst og bilder uten tillatelse fra meg, vil bli anmeldt! Jeg bare sier det. Du står fritt til å kontakte meg på; elinslaaen@hotmail.no, uansett hva det måtte dreie seg om, men saklighet er en fordel.

SKALLDYRET

EN HELDIG UTVALGT

  • CAMILLACECILIAA.BLOGG.NO

KATEGORIER

ARKIV

hits